Advertisement

Monday, 7 June 2010

Best lah bila dah tau...

Assalamualaikum..
Pada jam sebegini saya meng'update' blog!.Sungguh tak sangka. Sebenarnya takde ape yg nak dihairankan jika saya tak td0 lg pada jam ini. Kembali kepada tujuan asal kisah saya, hari ni a.k.a semalam a.k.a Ahad 6Jun2010, saya telah membantu mak saya memsk. Apa yg hairannye dengan saya membantu mak saya memsak?Bknkah itu sudah menjadi t/jwb seorg ank?(sjak bler aku pndai menulis bhse melayu baku ni??haha..)
Begini, rse seronok plus best plus senangnye la memasak ni,haha. Tiap kali tolong mak aku masak kt dap0r (of k0z la kn kt dap0r), aku msti cbe mengingati stiap bhn2 dan ramuan masakan mak aku. Kemudian, aku salin dlm nota lgkap ngan cara2 lg tu. Bt0l la kn, memsk tak susah p0n tetapi ( ade tapi tu) aku plg2 tak suke aktiviti mengGORENG!. Sebab ape?sebab aku tak suke minyak tu kena kt aku w/p0n aku bleh wat rilek je minyak tu terpercik kt aku.OK.
Jadi, menu pd hri tersbt adalah pecal+tomyam ayam+daging bakar+air asam jawa dan tak lupa juga sirap limau ais. Memang simple lah terutame menu tomyam ayam sbb aku yg masak,haha. Disini aku srtakn bhn2,

Tomyam Ayam Mak Saya

bawang besar
bawang putih
haliatomato
cili boh
serai
ayam
air
garam secukup rasa
wal-lah!!

ta daa..nilah menu2nye plus nangka masak lemak jiran bagi..
tomyam ayam tu tersepit plak


air sirap limau yg sedap!

No comments:

Post a Comment