Advertisement

Sunday, 22 August 2010

End of This Month

Assalamualaikum...

entry untuk hujung bulan..
soalan..
adakah suatu kebetulan?
adakah suatu kemalasan?
adakah suatu kesengajaan?
jawapannya..
memang betul p0n nk wat hujung2 bulan..(pttnye ahd hri tu..hihi)
dan memang malas p0n sejak akhir2 ni nk menaip..(xidea sbnrnye..haha)
dan memang sengaja p0n nk wat tulis hujung bulan..(cm cntek je mle awl bulan&tmt akhr bulan..hehe)

ape yg ade disepjg bulan ogos ni..smpai aku xde mase dan idea nk mengarang2 ni..hmmm..
1. mggu pertame smpai la uj0ng bln hri tu..(jumaat last ye..) telah berlangsungnye assignment keusahawanan dimne stp group perlulah men0nj0lkn kekreatifan&kedahsyatan mereka berniage..dahsyat sgt ke??sejujur-jujurnye..xp0n..hahaha..
alkisahnye, gr0up aku telah bersepakat untuk menjual kuih raye dan menjahit manik pd bju kurung..alamak jahit manik??bel0m smpai thp boleh jahit baju aku ni..apatah lg nk jahit manik..hehe..mntak maaf ye..nseb baeklah ketua kumpulan mmg pakar dlm hal2 ni..s0 dia la yg byk menjahit dan kwn2 ku yg belajar jahit drpd die..thanks kt k0rg ea..^_^
kemudian jual la bermcm2 jenis kuih raya dan segala mcm brg yg kami ambil sebgai komisyen..pengajaran yg dpt dri berniage adalah jgn malu!!huhu..mne taknye, kne duduk kt tgh2 courtyard tu smbil lepak2 ngan brg2 jualan..then, die ajar kte spye pndai crk peluang dlm ape sudut skalip0n..byk la lg pengajarannye dan yg plg pntg smpai ke hri ni,aku mmg xboleh nk msukkan perkataan 'berniaga' tu dlm jiwa aku..haila, byk susah..mmg org kate aku ni gler sbb amek course biznes tp xmnat nk berniage..ish3..aku akn tnamkn minat untuk berniage suatu hari nnt..Insya Allah..cukup la aku sbgai seorg usahawan 4mggu..

2. dlm bln ini juga, umat Islam menyambut Ramadan..alhamdulillah dpt dilaksanakan dgn sebaik-baiknya..InsyaAllah..moga dpt abeskn bacaan Al-Quran xlame lg..Amin..

3. kisah ini plg menyentap perasaan..rkn sekelas aku merangkap rkn segroup telah mengalami kemalangan jln raya..menurut ape yg disampaikn oleh mereka2 yg melihat kejadian mmg tak akn disangka yg rkn2 aku ni boleh bernafas lg smpai ke hri ni..itulah kekuasaan Allah..Allah masih memberi peluang bg mereka untuk terus hidup dan mudah-mudahan mereka dpt mengambil iktibar atas kejadian yg berlaku..Amin..
salah seorg drpd mgse tersebut telah mengalami keadaan yg agk kr0nik sehingga terpkse menangguhkan pengajian semester akhirnya..beliau smpat lg berkate yg beliau akn tetap smbng blajar bile dah sihat..walhal,kami semua tahu yg beliau tak akn sihat sepn0hnya untuk semester akhir ni..Ya Allah, Engkau berikanlah kekuatan dan kesihatan pada dirinya.Aminn..

4. bln ini juga, rakyat Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 53..semoga Allah melindungi dan merahmati negara ku, Malaysia..Amin..

5. ade ape lg ea...hehe..saje nk jdkkn ganjil nombor ni..emm,ha..ogos juge merupakan hari rmai mereka2 yg menyambut ulangtahun kelahiran..kelahiran kah??yg pstinya ulangtahun bertambahnya usia kita semua. maka sekian sahaja dari aku,miszorked..^_^

p/s: no pic..huhu...

No comments:

Post a Comment