Advertisement

Sunday, 14 November 2010

Buah Apakah Ia???

Assalamualaikum..

Buah apakah ia?
jeng jeng jeng haa sila la jawab..huahuahua..
sape dapat jawab dia dapat pujian..ok tak ok tak..hihi

Oke2,ia bukanlah suatu teka teki atau pantun teka teki atau..atau papejelah
ia hanyalah berkenaan sejenis buah yang Mj konpius sangat2
buah ni mak Mj beli (beli la kot) kat pasar (yeke??Mj lupe mane mak dpt buah ni..hihi)

action!
pakcik jual buah : ye kakk,mai beli buah..sekilo sengget je..(haha..)

mak lela : uihhh, sekilo sengget je..bior bebenor..

pakcik jual buah : hehe,gurau je..(konon2 nak pikat mak aku la tuh..huahuahua)

mak lela : tak jadik la beli gitu..kalau sengget nak ler teman beli..(jual mahal jap,dlm hati meronta2 nak beli buah tu..bkn nak kt pakcik tu ye)

pakcik jual buah : ehh,jgn ler gitu kakk..(bajet mude jap).mai la nengok buah ni,sedappp tau kak

mak lela : hahahaha..(ilang ayu jap).igt kamu sorg je pndai melawak..haa,buah apa kenamenye ni??

pakcik jual buah : mmg lawak la akk nih..kah3..ehm,haa ni buah mentega kak..

mak lela : oooohhhh..ptt la kaler nye gitu..sengget ye sekilo?haa,bak mai la sekilo (smbil menimbang sendiri buah tersebut dan blah begitu sahaja meninggalkan pakcik jual buah dengan wang sengget tersebut)
tamat~~

ye,Mj tau babak tersebut tidaklah lawak mana tapi adakah korang tahu atau pernah tahu atau dah tahu tapi buat buat tak tahu dan yang sewaktu dengannya berkenaan buah mentega??(cpt klik2).sekarang jom usha buah mentega yang macam mak Mj beli. sama kan macam gambar kat atas dengan bawah ni?yup,isi die lembut je.boleh main picit picit.hihi

mmg xnmpk mcm buah sbb nk blend pasni..ngee~~

okeh,kite blend sbb nk buat cekodok n lepat
so,sebenarnya buah yang mak Mj beli ni nama apa ye?yeah,itulah kekonpiusan Mj.

demikian namun,buah ini sedap rasanya kalau buat cekodok
tp bile buat lepat dah rasa tak sedap sgt..hihi

nota kecik:
*rase tak mcm Mj bg post 2 in 1??@_@

4 comments:

  1. haiiii kawann zana :">

    hihi, buah apakah ini? waaaa btw selamat hari raya aidiladha <3

    ReplyDelete
  2. @Liyana Lunia.

    aii kwnn zana jugakk..hehe..
    tu yg k0npius buah ape..mak plak yakin nih buah mentega..
    ok..salam aidiladha jugee..=)

    ReplyDelete
  3. @f.a.r.z.a.n.a
    saje nk bg k0 tmbah kembang lg..hua3..=p

    ReplyDelete