Advertisement

Thursday, 13 January 2011

Sengih Sekejap : Tanda-tanda Stress

Assalamualaikum semua!

selesai sudah semua kerja rumah. kucing-kucing pun dah selesai jugak. hilang stress tengok kucing main, menyibuk nak makan cucur jagung, gaduh-gaduh manja, kan. maka, pagi yang indah ni Mj nak ajak kawan-kawan tersengih kucing sekejap, haha. sape yang stress takde kucing sila sengih lama-lama ye.

Tanda-tanda Stress

1. Korang sentiasa dilanda masalah untuk bangun tidur


huuaaaargghhhh..! (Astaghfirullah..) Malehnyo nak poie kojo..!

2. Tengkuk korang sentiasa merasa sakit dan susah untuk memusingkan kepala

Akukah yang pening? Atau kamu yang pening?? Atau peningkah kamu kerana kepeningan ku???

3. Rambut korang sentiasa kusut masai setelah mandi dan menggunakan syampu terbaik

Tak konang budi punya shampoo...den dah boli ekau, ekau conteng arang yo..!

4. Kepala korang sentiasa merasa pening dan seperti berada di awang-awangan


Mak aiihhh...power bangak ike pating masok gulai ase poyok..slurrpp..

5. Berat badan korang terus naik dengan mendadak walaupun dah berusaha keras untuk kurangkan berat..senamrobiklah

Hadoiih lah..!!salesman tu kata..makan ubat slim tu konpem bergetah..
ni bukan bergetah..!!
ini 'bergedel' a.k.a 'bergedik' a.k.a. 'bergedempol'..!!
kalau salesman tu datang..aku terkam atas dia sampai pengsan..hishh..!

6. Korang sentiasa merasa letih yang amat sangat dan sentiasa mengeliat

"Yarrkhh..bahawasanya..
"saya berjanji..
akan terus cemerlang..gemilang..
dan..ter..ter..ter..
ZzZzZzZz.....krroohhh........

7. Korang sentiasa rasa fikiran korang terlalu sempit

Gua akan terus bedili disini
Sehingga masyuk wakte bebuke buase bagi kawasan antartika dan yang sama waktu dengannye..!
Gua akan telus besaba..saba..dan saba..
Gua pasti berjaya..!!Huh!

8. Korang selalu rasa diri korang terlalu kecik dan selalu dipermainkan

( you be careful haa..! i know la who are you..! how dare you..!! how dare you jump on my head..i know who you are..you Smelly SIPUT..! )

9. Bos selalu marah dengan korang

Ciss..najis sungguh lah dia ni..mentang-mentang nama dia boh..

10. Korang sentiasa basah kuyup ketika keluar makan tengahari walaupun berpayung

Hampeess punya payung..rege je 25hengget..tapi low class..!!

11. Korang sentiasa dan selalu merasapenat yang amat sangat

Tongkat Ali..tak jalan..
Kacip patimah pun tak jalan..ape nama daun herba satu lg ye..
Mas..Co..
Mas..Ca..
Mas..Ci..
ape kenama daun tu ek..
haaa....Mas Idayu!

12. Korang sentiasa merasa kehadiran tetamu asing

 saya sebenarnya adalah seekor ayam..tak percaya?!
tanya anak-anak ayam saya nih..(dorang ni anak ayam ke??)

13.Korang selalu rasa macam nak demam dan selesema serta kepala merasa panas

Uweekkk..!
hai..teruk betollah bini aku mengidam kali nih..
aku pulak yang termuntah-termuntah..
Huuweekkk..!!!

14. Korang sentiasa merasa keseorangan dan merasa amat takut..seperti ada seseorang di dalam rumah korang

kali nih konpemm takde orang nampak..diam-diam tau...syshh..!

maka, adakah tanda-tanda stress yang korang alami sama dengan aksi comey kucing-kucing nih..?

nota kecik:
*THANKS to Honey sebab emel kucing-kucing nih..hehe..

4 comments:

  1. alabapak..x stress pun ade masalah nak bangun tido..adakah sye sentiasa dalam keadaan stress..homai..ekeke ;D

    ReplyDelete
  2. @sitihanisahali
    tu bukan stress, tu malas nk bgun..hehe..=)

    ReplyDelete
  3. atoiyai.. itu kucing manyak buat wa sakit hati woo. dikat tempat wa, ade manyak kucing suka kacau wa makan. wa fobia meeehh

    ReplyDelete
  4. @nohfee
    haila..apa pasat sakit ati..lilek je sudah la..haha..bg la kucing2 tu mkn maa..

    ReplyDelete