Advertisement

Sunday, 10 April 2011

Sayangi Keluarga Korang

Assalamualaikum

kali ni pun sesi luahan hati jugak.

aku cukup tak berkenan dengan manusia yang lebih pentingkan kawan-kawan die [yang konon konon baik sangat lah] daripada mak dan bapak die sendiri. kalau kawan kawan tu jenis yang memang membantu dari segi moral takpe la jugak. ni takde maknenye. lagi hu-ha hu-ha tak ingat dunia adalah.

kawan yang memahami tak akan biarkn kita tak pedulikan keluarga. walaupun keluarga tu kaki pukul ke kaki hamun ke kaki gaduh ke kaki macam macam la. ada ke kawan yang baik akan kata : "kau lari jelah dari rumah macam aku ni ha", tak pun : "kau nak sibuk sibuk poningkan kepalo pasal rumah watpo, hisap rokok sepam dua pam lagi sodap". nampak tak macam mana baikkknye kawan kawan ni???

maka moralnya disini, sayangi lah keluarga anda dahulu ye. sebaik mana pun kawan-kawan korang tu, jangan lah abaikan keluarga korang semata-mata tak nak terlepas saat saat indah bersama kawan kawan korang tu. kawan kawan boleh dicari [ye tahu nak cari yang sejati payah] tapi keluarga?merekalah yang tetap sejati selamanya.

Maka, jom tidur! selamat malam semua. mudah-mudahan jiwa dan rohani kita akan sentiasa bersih, Amin.

nota kecik :
*rokok bukan solusi kpd masalah yang dihadapi...

6 comments:

  1. sangat betul tu mj! rokok bukan solusi kepda semua masalah.
    kawan , family boyfriend/girlfriend. should b prioritized according to the one that REALLY important to us. =)

    ReplyDelete
  2. yeah..btul3..=)
    mslh skrg org dah tak nmpk mne satu yg paling penting..

    ReplyDelete
  3. betul3... sangat setuju MJ.. heee.. Keluarga kta jauh lebih lama kenali kita..berbnding kwn2 yg baru sehari dua kta knal...

    ReplyDelete
  4. Keluargalah sepatutnya menjadi sahabat kita paling rapat. :)

    ReplyDelete
  5. Sayangi jantung anda. No smoking. Yeah! :D

    ReplyDelete