Advertisement

Sunday, 22 May 2011

Kerjaan Saya Bila Takde Pelanggan

Assalamualaikum..

kerja saya setiap hari adalah melayan pelanggan. tapi tidak sepanjang masa pelanggan datang dekat kedai tu. ada hari hari yang kita rasa macam, eh apsal macam kosong je warta ni,senyap jek..haha [contohnya hari ni]. bukan takde orangggggggg, cuma kurang orang je [ouh maafkan 'g' saya tu, key 'g' saya rosak, malas nak backspace]. maka, bila jualan macam slow je akan keluarlah ayat popular ini : 'hari ni kan selasa', kalau rabu 'hari ni kan rabu memang la kurang orang'..haha. macam mana pulak kalau jumaat sabtu dan ahad yang mana orang mesti ramai ah tapi sale macam emmm, okey la. kena la tukar ayat : 'ouh, mesti dorang tak gaji lagi ni' takpun 'dorang balik kampung kot', haha. tapi patutnya dorang dah gaji kan?hmmm..

okay itu kalau saya jaga kedai di grounfloor, memang akan keluarlah ayat sebegitu. ouh, sebelum tu kedai saya, eh bukan kedai saya kedai bos saya! ada dua. groundfloor satu, level 2 satu. bila turn jaga kedai atas lagi la asyik, haha. asyik dapat online tanpa sebarang gangguan!hahaha. tapi2, ingat seronok ke online dalam warta ni??tak hokay. kadang tu rasa macam tak online asyik dok tekan refresh button je. lama-lama main zomba jugak. 

sampai zombi pon makan otak kau!!hahaha...


dan tapi lagi!tak seronok ah dok atas online je tapi takde customer. tak mencabar tahu. pusing kepala asyik online jek [haha, poyo!].  maka bila customer takde sale pun takde komisyen pun takdela. ouhh, tapi saya tidak rasa sadis kalau takde komisyen bila jaga kedai atas. rilek la kan. kedai atas ni ibarat tempat berehat kitorang, haha. [mampus kalau bos tahu ni, nasib ah dia tak baca belog picisssan ni, haha]

okey sampai sini je dulu. walaupun jaga kedai atas kena gilir-gilir dengan mereka yang jaga bawah jugak, nak solat kan. haruslah. okthanxbai [dalam novel pingu toha pon ade ayat ni, haha]

nota kecik:
*customer suka datang masa semua kedai dah nak tutup..=_='

4 comments:

  1. serius betol. memang customer ske dtg masa kedai nk ttp. masa nohfee kerja dekt secret recipe dlu.. time nk mop lantai la depa nak dtg. aihhh

    ReplyDelete
  2. @nohfee
    agknye time nk ttp kedai la baru ade tarikan kot..mcm 2 tiap kali xde org kena lah buat2 nk ttp kedai..haha..

    ReplyDelete
  3. Haha. Lepas ni try main 'Angry Birds' pulak :p

    ReplyDelete
  4. @Wan Fakhrul Rin
    angry bird da main kt iphone org..now da addicted..hahaha...

    ReplyDelete