Advertisement

Saturday, 14 May 2011

Pulut Kuning & Kek Lobak Merah

Assalamualaikum

Adooiii...tensen je rasee. aku dah cantik-cantik buat entri kot kelmarin. tibatiba check takde..hampagass betul lah. ish sabor je ler. owh, khamis hari tu aku dah post entri pasal birthday ayah. ingatkan masalah teknikal blogspot tu takde kena kat entri tu. takpe takpe, meh kita taip lagi sekali.

hari selasa bersamaan 10 mei yang lepas, saya dan kaklang telahg mencutikan diri masing-masing. nak wat persediaan sambut birthday la konon-konon. eh, apa pulak konon-konon, betul betul lah. maka hari itu saya pun tengok la tv puas-puas dulu, haha. bukan senang ooo nak tengok rancangan feveret dengan tenangnya tahu [padahal mana ada cerita sangat petang tu, haha]. kaklang pulak dah sibuk bakar kek lobak merah. mak pulak dah buat pulut kuning. saya tak buat apa apa pun lagi, haha. tapi tapi, lepas tu saya tolong tau..tolong cari piring, cawan, bekas isi pulut kuning, kari ayam..haaa..membantu la gak tu. maka, jom makan!


ini pulut kuning ye siap berhias cili lagi..haha..

kek lobak merah sebagai kudap kudapan...

air wajib..sirap ais dan teh panas..

maka, cik ayah dan incik mak dapat la hadiah masing-masing hari tu. seutas(?) tali pinggang dan sebuah beg tangan untuk mereka. luv u all so much!! ^_^

nota kecik:
*bila dah berduit lebih nanti, kitorang belikan secret recipe pulak ye bapak..hehe..


5 comments:

  1. happy birthday untuk ayah MJ! hee..sedapnya tgok pulut kuning tuh dik...

    ReplyDelete
  2. @Tengku Puteri
    pulut kuning mak masak mmg ler sedap..hehehe

    ReplyDelete
  3. pulut kuning~~ woww. tbe2 terasa nk makan pulut kuning. hehe
    btw, mj...tumblr... sng je.. follow org len, then reblog. janji kne rajin reblog. tu je la. heheh

    ReplyDelete