Advertisement

Tuesday, 6 March 2012

Lepas Tengok Wayang Terus Sakit




Assalamualaikum

minggu lepas aku sakit lagi. masuk ni dah dua kali aku sakit selama dua bulan berturut-turut. tiba-tiba je antibodi tak kuat..hukhuk. minggu lepas disyaki keracunan makanan sebabnya aku muntah-muntah dari jam 2 pagi sampai la 6 pagi! asal keracunan makanan je terus syak kafe..haha.

masa kejadian tu aku memang dah mula rasa sakit macam tekak kering, asyik tersedu-sedu lah bagai. ini akibat makan nasi lemak dekat kiosk fakulti (tiba-tiba hari tu pedas giler sambal dia). satu je masalah aku kalau dah tersedu-sedu memang confirm lah lambat nak elok. kejap-kejap tersedu. baru nak okey dah tersedu balik. kemudian balik kolej pergi lah makan dulu sebab aku memang ada bawak lauk dari rumah sikit dan beli la nasi, sambal ayam dengan telur sambal kafe. masa tu memang banyak la aku curah sambal ayam. telur tu memang aku dah rasa semacam tapi aku jenis makan je apa-apa pun (konon-konon kebal lah). masa tu memang tak fikir la pasal makanan tu elok ke tak apa ke, habis makan terus tunggu kawan-kawan lain datang jemput aku dengan onie pulak. kitorang semua berlapan - aku, onie, jiha, enol, norien, ana, pia, mel.

bila dah masuk kereta masing masing taktau mana hala tuju nak pergi sebenarnya, almaklumlah kitorang tengah takde bajet kan masa tu. alih-alih pergi lah putrajaya sampai habis putrajaya tu kitorang pusing sebab aku mana reti jalan putrajaya (jalan bangi pon!haha). tempat utama dituju Masjid Putrajaya (time tu memang dah maghrib) dan lepas tu baru pergi alamanda. sakit-sakit pun ada hati nak jalan lagi. mula-mula ingatkan tak kronik sangat setakat tersedu-sedu je. tiba-tibaaa....masa tengah tengok wayang la aku mula tersedu-sedu, masa tu memang malas ah nak fikir orang sebelah. habis je wayang aku bangun terus blah takde nak toleh toleh kiri kanan de..haha.

ouh, untuk makluman ini first time aku pergi tengok wayang (ikutkan kali kedua sejak aku tingkatan 4 dulu) dan sumpah lepas ni aku taknak pergi dah. bukan sebab kes aku tersedu-sedu tu..ni atas sebab-sebab peribadi sendiri..hehe. maka, habis wayang dalam jam 12 terus balik kolej. masa ni lah segalanya-galanya bermula. pagi-pagi buta tu la aku muntah. memang dahsyat la kan habis aku muntahkan apa yang aku makan masa dekat alamanda. paling best aku tak sempat lari pergi tandas, terus termuntah depan bilik (sebenarnya dah termuntah atas katil lagi..huhu..tapi tu sempat tahan la sikit). start situ lah aku terus muntah-muntah sampai tak larat dah nak pergi tandas.

roomate aku, syaz dan sorang lagi member, su memang tak sedar la aku keluar masuk bilik. kitorang memang jenis tidur mati punya. esok pagi tu masa kak intan datang pulangkan buku baru la dorang sedar. kak intan siap suruh aku siap-siap pergi klinik. ikutkan aku taknak!! kena makan ubat kan nanti. ubat ubat pil ni lah aku lemah sikit. nak menelannya pun macam satu azab. waktu demam masa final exam pun aku takmakan ubat. puas member member pujuk makan ubat siap suruh aku tangguh exam lagi! tapi lepas tu aku makan jugak sebijik panadol bila balik rumah. muntah-muntah kali ni pun aku telan jugak lah ubat tu. memang dalam sejarah betul lah aku makan ubat.

#lepas makan ubat terus baik. tu tandanya perut aku takut dengan ubat terus sembuh cepat-cepat
#kitorang tengok adnan sempit 2. jiha dgn mel tgk cerita omputis sebab dorang tak layan cerita melayu
#disebabkan adnan sempit tu memang lawak maka aku konon konon boleh cover tersedu-sedu aku tu dengan gelak-gelak 

4 comments: