Advertisement

Sunday, 15 July 2012

Mencari Idea Buat Duit

assalamualaikum

keadaan makin gawat sekarang. dah lah tengah sesak. kamera pulak hilang. maka aku kena cari jalan kumpul duit. kalau sekaran ni cuti lama dah aku kerja. baru ingat nak order macaroon dekat the 7th muffins, tapi mengenangkan fulusnya nggak cukop. lupakan je. wuuaargghhh.

okey maka planning aku nak buat muffins or apam polka dot tu. then suruh la adik aku jual dekat sekolah. mesti ramai beli kan. dah alang-alang aku menepek lama kat rumah ni. tapi sebelum tu aku kena la korek duit dulu untuk buat modal. duit nak bayar yuran pun dah melayang kena buat ic baru ni kan pulak nak cari duit modal. kena la pinjam dekat mak dulu. tapi kalau boleh malas nak mintak dekat mak.

maka cara macam mana lagi ye aku boleh dapat duit??haaa...tau dah. yes! aku pinjam member baik aku jelah. haha. mudah-mudahan hati dia terbukak nak bagi aku pinjam. sekarang jom mula mencari bahan dan cara-cara buat apam. ganbatte ne!

nota kecik:
*lama-lama aku makin terjebak dengan dunia bisnes..haha. tinggal nak polish skill bercakap dan keyakinan diri je.

No comments:

Post a Comment