Advertisement

Friday, 8 March 2013

Minggu ketiga kelas : penyakit malas muncul

dah tak ingat hari ni hari ke berapa kelas. tapi hari ni dah masuk minggu ketiga lepas tu minggu depan minggu keempat minggu keenam minggu ketujuh (over pulak kan nak tulis segala minggu bagai). pergghhh minggu mid-term exam dah dekat!

bukan exam je dah dekat, presentation esaimen pun dah dekat oii! minggu depan je kot. semester ni esaimen memang hebak hebak belaka. haaa dulu konon la kata - "alah sama je la macam amek diploma dulu, banyak je subjek tough kita bawa satu sem", bunyi je macam kalau diploma boleh kenapa degree tak boleh. haaa gituu. tapi memang tak boleh! sekarang baru tahu langit tinggi rendah orang kata.

tiga subjek major yang super power ni mengalahkan lima subjek tough masa diploma. buktinya?satu subjek bukan main banyak lagi esaimen. mana dengan tugasan individunya. mana dengan tugasan berkumpulannya. mana dengan tugasan tiap tiap minggunya. mana dengan nak kena ready dengan pop kuiznya. huihhhh banyak sangat mana ni. dan yang paling power?!aku boleh buat rileks je dengan semua ni. haaa power tak power?haha

jawabnya memang tak power lah. pagi ni je aku tak pegi kelas. lepas tu hidup rasa serba tak kena. baring salah. duduk salah. berdiri salah. nak mandi pun salah! sambil menggolek golekkan diri akibat tak pergi kelas sambil tu otak memikir kenapa semua benda jadi serba tak kena serba salah serba serbi *ehhh*. perkara utama yang terus melintas di kepala - "apsal aku tak buat semua esaimen ni??padahal masa aku banyak kelas aku habis awal.arghhhh..!" *sambil tariktarik rambut*

yang pasti kesedaran tu datang sekejap je. lepas tu hilang. lepas tu datang balik. lepas tu tak datang datang balik dah *ehhh.. mohon aku jangan ponteng kelas lagi. minggu ni je dua kelas aku tak pergi.

#sem ni dah kena fikir tajuk dan segala macam hal pasal kertas ilmiah *sambil pandang sepi skrin notebook*
##pagi tadi semua benda aku malas nak buat. nak pergi discussion group malas. nak jalan ke library malas. nak mesej orang pun malas. kalau boleh nak guna telepati je.

No comments:

Post a Comment